Blog > Komentarze do wpisu

Minestrone


Jest to najbardziej tradycyjna zupa we Włoszech – można by ją przyrównać do poczciwego polskiego rosołu. Tak samo jak na rosół w Polsce, tak i we Włoszech jest na nią mnóstwo przepisów i tak naprawdę nie sposób wskazać ten właściwy. Zasada jest w gruncie rzeczy jedna – dużo warzyw, najlepiej sezonowych. Do tego można dodać ziemniaki, makaron, ryż lub nawet przetrzeć warzywa na sicie. Ja wybrałam przepis z małej książeczki Kuchnia Włoska pominęłam jednak ziemniaki. Zupa wyszła pyszna, bardzo sycąca, ale wciąż lekka, gdyż całe jej bogactwo składników odżywczych opiera się na warzywach. A tych jest dużo. Bardzo dużo. Dzięki temu zupa jest bardzo treściwa, a konsystencją przypomina dość rzadkie leczo, a nie znane nam zupy. Ja bardzo lubię takie proporcje, gdy jednym talerzem można się spokojnie nasycić. Zupa idealna na obecną szaro-burą pogoda za oknem i na rozpoczęcie IV Letniego Festiwalu Zupy organizowanego przez Pelę :)

Do wspólnego gotowania dołączyły się:

Malwinna  -  http://filozofiasmaku.blogspot.com

Maggie  -  http://maggiegotuje.blogspot.com

Pela  -  http://smakiprzysmaki.blogspot.com/

Dobromila  -  http://dobrosmaki.blogspot.com/ 

Dzięki dziewczyny!


Minestrone

Składniki:

  • 2 spore cebule
  • ½ główki małej kapusty włoskiej (miałam tylko białą)
  • 1 cukinia (lub 2 małe)
  • 2 marchewki
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 4 duże pomidory
  • 100g suchej białej fasoli namoczonej przez noc (użyłam z puszki i dodałam pod koniec gotowania)
  • 1,5l wywaru warzywnego lub drobiowego
  • 130g drobnego makaronu
  • 2 łyżki oliwy
  • Parmezan do podania
  • Sól, pieprz

 

Sposób przygotowania:

Wszystkie warzywa umyć i pokroić w kostkę (seler z plasterki). Rozgrzać w dużym garnku oliwę i wrzucić cebulę. Podsmażyć, aż się delikatnie zezłoci, wrzucić kapustę, cukinię, marchwkę seler i pomidory. Wymieszać i gotować pod przykryciem ok. 10 minut od czasu do czasu mieszając. Dodać wywar i odcedzoną fasolę, gotować ok. 1,5h, aż fasola będzie miękka. Jeśli używamy fasoli z puszki, na tym etapie dodajemy sam wywar i gotujemy ok. 0,5-1h, aż wszystkie warzywa będą miękkie, na koniec dorzucając fasolę. Do zupy wrzucić makaron i gotować, aż będzie al dente. Ja ugotowałam go osobno, gdyż nie zjedliśmy zupy w całości na bieżąco i nie chciałam mieć potem rozgotowanego makaronu. Zupę doprawić i podawać gorącą w miseczce, udekorowaną płatkami z parmezanu z tartym parmezanem z boku.

Smacznego!

Minestrone

piątek, 22 czerwca 2012, tu-tusia

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: Maggie, *.zone6.bethere.co.uk
2012/06/23 07:42:01
Wlasnie to, ze mozna ja przyrzadzic na tyle roznych sposobow, podoba mi sie w niej najbardziej :)
-
asik.77
2012/06/25 12:59:56
Jedna z moich ulubionych zup, pycha :)
-
daria8802
2012/06/26 15:22:41
Jeszcze jej nie robiłam, ale chodzi za mna już kilka lat :)

Świętujemy!


Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi
IV Bar Sałatkowy- Wigilijnie i świątecznie 2011